Inspektor för en kväll

Ämbetsmanna middag leder alltid till något trevligt!

Ja som sagt det var ämbetsmanna middag i lördags och på dagen så börjades det med en femkamp på nordic gokart. Grenarna som vi körde var
  • Segway
  • Pistolskytte
  • Gladiator
  • Sumobrottning
  • Rodeo
Skitroligt med en massa underbara människor, roligast var nog Sumobrottningen då man var iklädd en jättesumodräkt och skulle skutta runt i den och brotta ned motståndaren. Jag kom på en 2:a plats totalt i i femkampen vinnare våran käre 2Q Daniel (jag skulle nog vela se poängräkningen själv där...det misstänks nått fiffel ;)) och man var helt slutkörd i lår och armar efter rodeon.

Middag på kvällen och temat var då amerikanskt. Det var en underbar måltid och en massa dryck och sång, spex från den bäste av dem alla Filip och självaste jag fick vara inspektor under middagen. Vad är en inspektor undrar ni säkert!? Jo det är högsta hönset på Nationen, han är den som representerar Värmlands Nations tradition över 300 år tillbaka. Förr i tiden var en inspektor han som såg till att folket skötte sig på nationen. Lars Burman (som våran nuvarande inspektor heter) hade en liten tradition att den yngste som satt på middagen skulle få bära den ädla medaljongen runt halsen och agera inspektor, då det visa sig att det var jag! (Jepp 19 år född i Juli var tydligen yngst.. inte så konstigt kanske).


Jag (med inspektors medaljongen)och min bordsdam Magdalena


Beach 09 är lååångt borta nu ;)

Dagens Låt:
Kings of leon - use somebody

Dagens Klipp: Skönaste J*vla instrumentala gitarr låt jag hört typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0