Studieteknik

Jo jag kommer till dagens rubrik snart. Tänkte först berätta lite om vad som har hänt sen sist och annat skit (Så här har du nu att läsa Jocke ;) )

Nu har jag börjat inse att livet som en student och att vara medlem i en nation är ganska farligt för hälsan faktiskt. Även om den gör själen glad. För jag har suttit och funderat på vad jag har gjort dessa senaste dagar så jag kan skriva dem här till er och en sak som jag främst gjort är att dricka helt enkelt...Ajajaj säger väll ni..katastrof säger jag.

  • Måndag - Farre bjöd mig på lite bira hemma och vi satt å kollade på film osv (tror jag =P)
  • Tisdag - Champions League match = Värmlands puben och dricka med Feria
  • Onsdag - Reccemottagning (mer info längre ned) + C.L = Ännu mera dricka (Vin + Bira)
  • Torsdag - Pubrunda (besöka så många nationer som möjligt och ta 1 bira vid varje ställe
  • Fredag - Nollningsavslutningsmiddag med klassen + Club 054 (Imorgon alltså och en hel del dricka)
Visst ser det inte så bra ut? och nu har jag lovat migsjälv och andra att nujävlar ska jag ta det lungt och det ska jag faktiskt stå för. Det tar inte så mycket på ekonomin men väl på kroppen.

Reccemottagningen då? Jo vi nya studenter (Reccar) inskrivna i Värmlands nation fick en liten rundvandring runt Nationshuset och lite fakta o info som var skitintressant faktiskt. Sen avslutades allt detta med en middag och vin + öl fick man också. Vi drack o sjöng och hade det skitnajs.

Studieteknik som jag har skrivit som rubrik hade vi en föreläsning om idag. Den informationen var verkligen nödvändig eftersom jag har den sämsta tekniken som finns. Så nu har jag fått i mig att inte skjuta upp på all plugg så mycket och planera dagen bättre! Sen lite andra tips om hur man ska klara detta stressiga studentliv.

Nej nu ska jag inte vara så tjatig längre, ni har läst nog mycket nu tycker jag.. kommer med lite roliga stories på lördag om hur morgondagens Middag och festande gick =) Hade gött!

BTW! Nu har jag fått reda på när vi kan flytta in i den nya lägenheten! Helgen den 27-28 sept. är det dags, så det betyder att med all säkerhet så kommer jag åka hem till Karlstad den 26 september! WEYY! ska bli skitsoft.


Dagens Låt: The coral - Dreaming of you

Dagens Klipp: Gillar ni Fresh prince in bel air gillar ni nog detta klipp ;)


Kommentarer
Postat av: Jocke

Äntligen!! Att det ska vara så svårt att ägna ett par minuter av sin tid vid datan och blogga? ;D

haha, din vecka där uppe kallar ja för studentliv ;) hihi ^^ Hur länge bliru hemma då? bara den 26e elr över hela helgen? :)

2008-09-19 @ 09:56:53
URL: http://jooockee.blogg.se/
Postat av: Huldt

Fan va gött pedden, sen när du flyttat in kanske man kan få tid över för ett besök! (inflyttnigsfest? ;))

2008-09-19 @ 15:36:16
Postat av: Anonym

Men vad snällt att du kommer hem på min födelsedag :D :D

2008-09-19 @ 17:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0