¡Camarero!

¡Oiga Camarero!

Den frasen fick jag höra typ en 1000 ggr idag och varför? jo jag provjobbade på en spansk tapasresturang idag och resultatet?: Mycket trevligt folk som jobbade där och gästerna var skittrevliga mot mig då jag berättade att det var min första dag :) "El Jefe" sa till mig att han skulle ringa min handledare om besked om jag får jobbet eller inte (HOPPAS!) det var en annan tjej från EXIT som jobbade där, En väldigt söt engelsk tjej som jag hoppas att jag får jobba med i framtiden :)

Okej ¡Buenos Dias mis amigos! För dem som svarade på mitt förra blogg inlägg: Ett stort tack, nu vet jag vilka jag ska dissa i framtiden ^^ hehe nerrå ni är så söta så.

Igår så klippte jag Alexis hår,en skön grabb från Belgien som är förövrigt "Eric van de pole" son (tror att hans efternamn stavas så men sök på Wikipedia eller google så får ni se vem han är :) och det var den andra personen jag har klippt i mitt liv (förrutom min stamkund Mikael "PK" Lindstedt ^^ ) och det blev väldigt bra faktiskt :) kanske ska satsa på en kariär ;).... Ajust måste berätta en ganska cool sak om honom (Alexis alltså): Han jobbar på ett 4 stjärnigt hotell och han fick ett samtal av ägaren igår som är son till presidenten i Syrien!!! :O men det roliga är att han inte visste att det var han så han pratade på som om det var en vanlig kund och efter ett Långt samtal som Alexis inte förstod mycket av (allt på spanska) så berättade som han heter "Señor Ali" att han inte ville att Alexis skulle jobba där längre! ¡Que lastima!

.....sitter på ett internet Café nu och jag har suttit här ett bra tag så jag borde dra snart.....

Vi har fått en ny kille i våran lägenhet nu, En engelsk 23 årig hombre från staden Manchester! (bra fotbollslag förövrigt =P) och han verkar helt okej! :)

Nee nu ska jag gå! Lämna gärna en kommentar för jag blir så otroligt glad då :) lovar att svara!

¡MUCHOS BESOS!

Kommentarer
Postat av: Huldt

Feta poolare du har skaffat dig där nere! :D
och givetvis fuska jag inte :)

2007-10-26 @ 20:22:46
Postat av: Katrin

Hihi, det var ju näsan rätt iaf, sorry! :S
Hoppas du får det där jobbet nu! Jag håller tummarna! Och vet du att det jag håller på med i spanskan just nu handlar om "restaurang" grejer. Dialoger mm... ;)

2007-10-27 @ 15:22:02
URL: http://liiiilly89.blogg.se
Postat av: pedden

Haha coolt Katte ;) nu kan du komma ner till mig o beställa till fullo po Spanska ;)... fasst jag fick inte det där jobbet =/ so nu moste jag leta efter lite fler..

2007-10-29 @ 13:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0